De Machinekamer - Veelgestelde vragen - De Machinekamer

Veelgestelde vragen

1. Beschikbaarheid 


1.1 Kan ik producten zelf ophalen bij De Machinekamer?

Ja, nieuwe producten kunnen afgehaald worden bij het magazijn in Westzaan. Vintage en jong design producten kunnen afgehaald worden op de locatie waar het product op dat moment staat (showrooms of magazijn).

1.2 Staan alle tafels en banken in de showrooms?

Ja, alle modellen Sav & Økse tafels en banken staan in de showrooms in Zaandam en Utrecht.

1.3 Zijn alle vintage en jong design producten uit de webshop te bekijken in de winkel?

Ja, maar vanwege de grote collectie is het niet mogelijk om alle meubels in de showrooms neer te zetten. Mocht het vintage product niet in de showroom aanwezig zijn, dan staat dit bij de productomschrijving vermeld. Als je dit product wil komen bekijken, dan kan dit op afspraak. Dan zorgen wij ervoor dat op de afgesproken dag het product in de afgesproken showroom aanwezig is. Deze kun je dan vrijblijvend komen bekijken.

1.4 Kunnen jullie stof- en houtstaaltjes naar mij opsturen?

Ja, dit is geen probleem. Stuur ons een e-mail ([email protected]) met je adres en aanvraag en we sturen het staaltje kosteloos naar je toe (max. 2 staaltjes per adres). Houd rekening met enkele werkdagen levertijd.


2. Bestellen


2.1 Wat gebeurt er nadat ik een bestelling heb geplaatst?

Na het plaatsen van een online bestelling ontvang je een orderbevestiging per e-mail. Let op: deze kan wel eens in de spambox terechtkomen. Wanneer het product bij ons binnen is, nemen we contact met je op voor een bezorgafspraak.

2.2 Kan ik mijn bestelling of het afleveradres nog wijzigen?

Nadat je bestelling bij ons binnen is, gaan we aan de slag met je order. Afhankelijk van de status van de bestelling kunnen contact- en aflevergegevens nog gewijzigd worden. Wil je iets veranderen aan je bestelling? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via [email protected].

2.3 Hoe weet ik wanneer mijn bestelling bij jullie binnen is (orderstatus)?

Bij bestelling krijg je van ons een verwachte leverweek. Zodra je bestelling bij ons binnen, krijg je bericht van ons.


3. Betalen


3.1 Welke betaalmethoden zijn er mogelijk?

Je kunt voor de volgende betaalmethoden kiezen: iDeal, PayPal, Visa, Bankoverschrijving, Maestro, Bancontact, SOFORT Banking, MasterCard, Belfius, American Express en KBC.
In de showrooms kun je pinnen en contant betalen.

3.2 Hoe werkt de betaalmethode met 10% aanbetaling?

Je krijgt een e-mail van ons met daarin de orderbevestiging en een betaallinkje. Het is ook mogelijk om de aanbetaling per bankoverschrijving te betalen. Voor levering krijg je van ons een mail met een betaallinkje voor het resterende bedrag. Ook bij het resterende bedrag is het mogelijk om per bankoverschrijving te betalen.


4. Leveren


4.1 Leveren jullie ook in het buitenland?

Ja, wij leveren wereldwijd. Voor bezorging in het buitenland gelden andere bezorgtarieven, dan voor bezorging in Nederland en België. Deze service gaat in overleg, neem hiervoor contact met ons op, +31 (0) 757113930 of per mail: [email protected].
De bezorgkosten voor bezorging in België bedragen 50 euro. Let op: bezorging naar een adres in België kan langer duren dan de aangegeven levertijd op de orderbevestiging.

4.2 Wat zijn de levertijden?

De levertijd is afhankelijk of het een product uit voorraad geleverd wordt of dat het product op bestelling wordt gemaakt.
De levertijd van producten uit voorraad is doorgaans 2-5 werkdagen.
De levertijd van een product op bestelling is doorgaans 6-10 weken. Dit staat bij de productbeschrijving op de website vermeld.

4.3 Wat zijn de bezorgkosten?

Bij een bestelling van nieuwe producten boven de 100 euro is de verzending gratis (excl. Waddeneilanden). Voor bezorging van nieuwe producten onder de 100 euro zijn de bezorgkosten afhankelijk van het formaat van het product.
De bezorgkosten voor bezorging in België bedragen 50 euro.
Vintage en jong design producten worden niet gratis door ons bezorgd. Het heeft onze voorkeur dat je de producten zelf komt ophalen. Tegen meerkosten is bezorging mogelijk, hiervoor kun je contact met ons opnemen. 
Voor bezorging op de Waddeneilanden wordt 120 euro extra gerekend.

4.4 Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?

De Machinekamer werkt voor de bezorging samen met verschillende transportbedrijven en rijdt elke zaterdag met eigen transport in regio Zuid-Holland of Utrecht.
De bezorging van grote meubels wordt uitgevoerd door twee chauffeurs. De bezorging van kleinere meubels zoals stoelen kan door één chauffeur worden uitgevoerd.

Wanneer De Machinekamer de bezorging uitvoert krijg je een mail om een bezorgafspraak in te plannen en krijg je een dag voor de afgesproken datum een tijdbestek gemaild van twee uur.
Wanneer Br8, onze externe bezorgservice, de bezorging uitvoert krijg je een mail van Br8 waarmee je de bezorging kan inplannen.

4.5 Tot welke verdieping wordt er bezorgd?

Onze bezorgtarieven zijn gebaseerd op transport tot in de woonkamer van het afleveradres. Levering vindt plaats tot de derde verdieping, mits de goederen goed naar boven zijn te tillen. Voor goederen naar hogere etages dient een lift aanwezig te zijn. Er zijn geen mogelijkheden voor het takelen van artikelen, je dient dit zelf te organiseren.

4.6 Waar moet ik bij de bezorging rekening mee houden?

Zorg dat er op de afgesproken bezorgdag en -tijd iemand thuis is. Indien we niemand thuis aantreffen, zijn we genoodzaakt de kosten van een eventuele tweede levering in rekening te brengen. Je dient de artikelen bij aflevering zelf te controleren op beschadigingen.

4.7 Ik wil mijn tafel laten monteren, is dat mogelijk?

Ja, we kunnen tafels voor je monteren. Hier rekenen we 59 euro extra voor. De kosten voor bezorging en montage in Belgie bedragen 99 euro. Wil je hier gebruik van maken, geef dit dan bij je bestelling door. Kies bij het online afrekenproces voor ‘Bezorging + montage’.

4.8 Hoe zit het met retourneren?

Online aankopen kunnen binnen 14 dagen na aflevering van het product aangemeld worden voor retourneren. Vanaf dat moment heb je 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Voorwaarde is dat het artikel ongebruikt en onbeschadigd is en voor zover mogelijk in de originele verpakking. Vintage, maatwerk en in de winkel gekochte producten kunnen niet retour.
Meer informatie over het retour sturen van producten, kun je lezen op de pagina retourneren


5. Outlet/sale artikelen


5.1 Worden outlet/sale producten ook bezorgd?

Outlet/sale artikelen worden niet standaard verzonden en kunnen op afspraak afgehaald worden in ons magazijn. Voor het ophalen van sale producten bij ons magazijn in Westzaan kun je (indien beschikbaar) kosteloos gebruik maken van de De Machinekamer aanhanger.
Wil je toch gebruik maken van onze bezorgservice? Neem dan contact op met ons over de tarieven.

5.2 Kunnen outlet/sale producten geretourneerd worden?

Nee, we nemen outlet/sale producten niet retour.


6. Overig


6.1 Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

We doen er alles aan om de best mogelijke service te bieden, maar er kan helaas iets mis gaan. Stuur ons een bericht via het serviceformulier. Zorg ervoor dat je het formulier zo volledig mogelijk invult, inclusief de gevraagde foto's. Dan kunnen we je zo snel en zo goed mogelijk helpen.
Hoe behandelen wij een klacht?

  • Wij zorgen voor een snelle afwikkeling van de klacht. Je ontvangt uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk bericht na het invullen van het serviceformulier.
  • Wij onderzoeken de oorzaak van de klacht en zullen deze indien nodig doorgeven aan de producent.
  • Wij nemen contact met je op om samen tot een oplossing te komen.
  • Wij geven opvolging aan de gemaakte afspraken.
6.2 Hoe lang heb ik garantie op een product?

Voor door De Machinekamer geleverde producten geldt een garantietermijn van 1 jaar (tenzij anders aangegeven in de productomschrijving). Je dient het product na ontvangst zelf te controleren op eventuele gebreken en dit binnen 7 dagen bij ons te melden. Als de klacht gegrond is wordt er een passende oplossing geboden in de vorm van reparatie, een vervangen product of restitutie van de factuurwaarde.

6.3 Kopen jullie ook vintage meubels in?

Ja, wij kopen ook vintage meubels in. Wil je ons wat aanbieden of heb je een tip, mail dan naar [email protected]. Wij doen je een eerlijk bod en komen de meubels kosteloos ophalen. Hier vind je meer informatie over het inkopen van vintage meubels.

6.4 Hoe kan ik een zakelijke aanvraag doen?

Zakelijke aanvragen kunnen gemaild worden naar [email protected]. Meer informatie voor zakelijke klanten vind je hier.

6.5 Mag mijn hond mee in de showroom?

Nee, honden zijn bij ons niet toegestaan. Met uitzondering van hulphonden, natuurlijk.

 

Voor alle overige vragen kun je contact met ons opnemen.